Byneset Historielag inviterer til
Sommertur til Selbu
Dato: Lørdag 28. mai.
Pris: kr. 500,- pr. deltaker, alt inkludert.

Program:

Buss fra Spongdal kl. 08.00 – kjører oppsamling om Hangersletta – Rye – Spongdalsvegen – Leinstrandvegen.
Ca kl. 10.00 – Ankomst Granby gård. Kaffe. Deretter omvisning på Granby.
Ca kl. 11.30 – Rundtur i Selbu med lokal guide.
Ca kl. 13.30 – Ankomst Radio-/TV-museet for omvisning og middag. Rømmegrøt og spekemat.

Retur fra Selbu ca kl. 16.00.
Beregnet ankomst Byneset ca kl 18.00.

Påmeldingsfrist: Lørdag 14. mai.

Påmelding til:

Knut Olav Aasegg:   knut.olav@aasegg.no                    Tlf.: 92 25 38 69.
Inge Olav Berg:        ingeolavberg@googlemail.com   Tlf.: 90 13 01 17.

Det er mulig å ta med ledsager, naboer eller venner som ikke er medlem i Historielaget.

Sommertur til Selbu

Granby Gård

Granby Gård har forvandlet låven til et innholdsrikt utvandrermuseum. Utstillinga omhandler utvandringa generelt, men med hovedvekt på utvandringa fra Selbu og Tydal.  Granby Gård har en stor, søkbar database med utgangspunkt i de som reiste fra Selbu og Tydal. Databasen inneholder i dag ca 10.000 personer.

Ta gjerne en titt før turen: www.granby.no/tng/

granby gård 2

Norsk Radio- og Fjernsynsmuseum

Dette museet finner vi på gården Eggen Østre. Norsk Radiomuseum i Selbu har tatt for seg radiohistorien fra 1890 og frem til 1980 og viser både tidsbilder, musikk og radioprogram fra de forskjellige periodene. Fjernsynsmuseet er en forlengelse av
radiomuseet, hvor vi også får en titt inn lyd og bildemedienes historie.

Vi får omvisning ved Jan Erik Steen.

NRF